Kopaonik

Novi apartmani
Hotel Junior
Zdravstvena zaštita na Kopaoniku
           Više puta smo pisali o Zdravstvenoj zaštiti na Kopaoniku http://www.infokop.net/autorski-tekstovi/zdravstvena-zastita-na-kopaoniku.html koja bi po pravilu trebala da bude organizovana i sveobuhvatna delatnost, ali slučajevi kao Danijela Ilića i ličnog iskustva od pre dve godine ukazuju na nedostatke i "šupljine" koje se tiču zdravstvene zaštite skijaša na Kopaoniku.
          Objavljujemo Vam mail koji smo dobili od Danijela Ilića, momka koji se povredio na Karamanu o čemu je pisala i Politika:
          "Evo sada i mene, tj. skijaša koji je slomio nogu u nesreći 22.02.2010. godine, da kažem šta se stvarno desilo.
          Ovaj komentar kucam iz Ortopedske bolnice "Banjica". Sada su bolovi podnošljivi pa želim da upozorim sve dobronamerne ljude na opasnosti koje ih čekaju na najboljem srpskom skijalištu Kopaoniku. Mnogi me savetuju da tužim "Skjališta Srbije" ali verujte da mi te stvari do sada nisu padale na pamet od bolova koje sam imao. Što ne znači da neću mojim advokatima prepustiti da nešto učine jer je krajnje nesavesno pustiti skijaše da se voze neispravnim žičarama (koje su kako mi se čini iz 1984. godine) i to ne zbog novca koji meni ne može ni u kom slučaju da nadoknadi fizički i psihički bol koji sam pretrpeo, nego zbog drugih ljudi kojima se svakog trenutka može desiti ista ili ne daj Bože gora nesreća. Sve tanjire na Kopaoniku bi svaka savesna inspekcija trebala zatvoriti zbog opasnosti po skijaše. Da ne mislite da sam skijaš početnik, naprotiv, skijam još od malih nogu, ne mogu reći da sam profesionalac ali sigurno nisam amater i imam dug skijaški staž. Skijao sam na svim stazama na Kopaoniku i taj dan sam sa bratom bio na novom četvorosedu na "Gobelji" i vraćali smo se prema "Marinim vodama". Uzeo sam tanjir na "Karamanu" ne misleći  da me čeka nešto strašno. Kada smo došli pred vrh, border koji je bio ispred mene je pao što se redovno dešava na "tanjiru" pogotovo na "Karamanu" gde radi bord škola "Jaram" i ljudi uče da voze bord to jest uglavnom se radi o početnicima. Znam da i kada sam ja učio da skijam da su padale čitave čete vojske pa nije padala žica. Uglavnom, posle njegovog pada čitava žica je pala i ja koji sam bio najbliži izlazu sam pretrpeo najžešći udar, po nozi me udarila šipka od "tanjira" i tada počinju moje patnje. Brat koji je bio iza mene se dobro ugruvao ali na sreću ništa nije slomio. Ja sam zadobio spiralni prelom butne kosti. Momci iz GSS-a su bili blizu i brzo stigli u pomoć i želim da im se iskreno zahvalim i da kažem da se radi o odličnim profesionalcima. Ali oprema koju imaju je malo reći zastarela. Ja razumem da ljudi vole pare ali gospoda iz "Skijališta Srbije" treba da odvoje mali deo profita i opreme momke iz GSS-a da spašavaju ono najvažnije - ljudski život. Zatim su doneli neki džak za imobilizaciju posle 15-ak minuta, pa su ga pumpali ručnom pumpom i ovo nema blage veze sa imobilizacijom. Ne daj Bože da čovek slomi kičmu, ja sam osetio svaki cim ili pokret. Bio sam na snegu nekih 15-30 minuta i počeo da se tresem od hladnoće i bola. Tada stiže ratrak na koji me utovaraju i voze u takozvani "trauma centar". Vožnja je protekla relativno dobro, dolazimo ispred ovog centra koji nema nikakav prilaz i penju me uz neke stepenice 6 momaka (neki jači, neki slabiji) kroz uska vrata. Bolovi nesnosni, cimanje na sve strane kako bi prošli kroz vrata. Objekat potpuno neuslovan, osoblje odlično i šaljem im veliki pozdrav, posebno sestri koja me pratila do Kraljeva. Ljudi nemaju nikakve uslove za rad u našem najboljem ski centru i ne daj Bože da se čovek povredi na Kopaoniku.
          Nije dovoljno samo graditi hotele i uzimati pare treba prvo uraditi osnovno - ambulantu i žičare.  Pošto oni nemaju nikakvih uslova nisu imali čime da mi seku pancerice pa su mi razvlačili slomljenu nogu, pa su me nakon toga nosili na pod u drugu prostoriju kroz opet uska vrata da mi stave neku nazovi langetu. Onda opet nošenje napolje kroz ona ista uska vrata i stepenice i utovar u sanitet kome ne funkcioniše kočnica za krevet i cimanje 5 minuta dok nisu uspeli da ga nekako ukoče. Inače, imaju samo 1 sanitet u veoma lošem stanju koji putuje do Kraljeva više od dva sata i ne daj Bože da se još neko povredi jer bi trebalo da čeka minimum 5 sati da ovaj ode i vrati se iz Kraljeva.  Povređen sam u 16 h a u Kraljevu sam bio u 22 h, to znači trebalo im je 6 h za celu proceduru, ne daj Bože komplikovanije povrede ne znam ko bi to preživeo. Molio sam ljude iz "trauma centra" da me odmah voze u Beograd, ali to za njih nije bilo moguće. U Kraljevu me primaju ljudi koji su pravi profesionalci i koji su me zadržali na odeljenju zbog ugroženih vitalnih parametara iako su moji roditelji već bili angažovali privatni sanitet da me vozi za Beograd, i želim da im se zahvalim na staloženosti i odluci da me zadrže u Kraljevu par dana jer je pitanje šta bi bilo da sam odmah išao za Beograd. U Kraljevu sam imao profesionalni tretman, ali sam zbog ozbiljnosti povrede odlučio da operaciju izvršim u Beogradu. Dva dana nakon povrede prevezli su me u Beograd, u Ortopedsku bolnicu "Banjica". U ovoj bolnici mi je izvršena operacija 01.03.2010. I tu sam na oporavku do današnjeg dana. Danas 18.03.2010. sam prvi put ustao iz kreveta nakon 25 dana!
          Pozdrav svima i čuvajte se "tanjirača" na Kopaoniku.
          PS  Kopaonik je moja omiljena planina i sve što pišem, pišem iz najbolje namere."

Komentari (23)
cetnik
17.05.2010 | 15:48

Strasno/ Tuzi ih breeeee
milantce
17.05.2010 | 08:53

Ovakve događaje valja medijski objaviti,jer od sudstva sumnjam da će išta biti mada treba i to uraditi i uvesti u neku proceduru.Najvažnije im je da ski-pass ima evropsku cenu bez mogućnosti povraćaja novca a brigu o kvalitetu stare opreme...
Pita
12.04.2010 | 22:44

Čoveče, svaka ti čast što si smogao snage da napieš ovo pismo, kako bi ljudi znali čega da se čuvaju, a ovi iz JP "Skenjališta Srbije" da ako su iole normalni, urade nešto po pitanju bezbednosti skijaša.Imam klinca od 9 god koji već 5 godina skija na svim stazama i ne daj bože da mu se ovako nešto, kojim slučajem desi.Pa mislim da bi ubio nekog odgovornog. Inače i ja sam strasni skijaš kao i ti i jako volim Kop, što prenosim i na decu, s toga mislim da bi se trebalo više voditi računa o turistima (nama) kako bi i dalje tu dolazili, ukoliko ne žele da se preorijentišemo na druga skijališta u okruženju.Pozdrav....
nikola M
11.04.2010 | 20:08

Sramno je i veoma opasno da se tako nesto desava,godinama idem na Kop i uvek sam strepeo od povreda i bolesti,uslovi za urgentnu med.pomoc i dalji transport su ocajni.Strani turisti zbog toga i sl. nece doci,a steta je
3G
02.04.2010 | 17:38

Na zalost takve nesrece se desavaju svuda, ne samo na Kopu, nego i u drugim svetskim ski centrima.
Takodje moramo da se setimo da pored svakog ski lifta postoji ZNAK na kome pise zabranjeno krivudanje, da ne bi doslo bas do ovakvih riskantnih i nezeljenih situacija, meni se ovo desilo u FR na skijanju pre XXX godina, na srecu niko nije bio povredjen, ali je krvicu snosio decko koji se nije pridrzavo prilozenog upudstva..

A kada smo kod lekarske zastite i slicnog, evo jednog primera iz Val Thotensa od ove godine.
Prijatelj je pao na stenu po zatvaranju staza, otisli smo u ambulantu uplaseni da nije neka veca povreda, ali smo dobili odgovor od lekara koji je bio tamo da oni vise ne rade i da dodjemo sutra... Sva sreca nije bio prelom i bolovi su prestali, iako je rana bila bas duboka, ali eto primera radi da ni tamo nije bas bezbedni. Nisu hteli da nas prime iako je bilo dosta krvi, a i mozda prelom...

Eto toliko od mene, veliki pozz svima!!!
NORMALAN
28.03.2010 | 14:25

Skijam 20 godina i prvi i poslednji put sam bio na Kop-u pre 2 godine. na tom mestu ne vidim da bilo sta valja, a najgore se ponasaju ljudi.

Nema dobre planine i lepog skijanja bez odgovarajuceg ponasanja ljudi, ali sve je bilo naopako.
Ne verujem da je bilo sta bolje sada.
Skijaski turizam na Kop-u je osudjen na propast, i opstaje za sada zahvaljujuci ljudima koji ne mogu da odvoje vise novca. Ljudi vole skijanje i idu gde mogu, na planinu koja se reklamira da ima 40 km staza, a ustvari jedva pola od toga.
maki
26.03.2010 | 19:34

Prvo zelim Danijelu brz oporavak. I imala sam 19.03.2010.ruzno iskustvo na Karaman grebenu. Bila sam sa decom na Kopu i skijala sa decojcicom od 8 godina, koja odlicno skija i decakom od 5, vozi paralelno. Polako smo se spustali Karaman grebenom, staza puna dece i pocetnika. Kada je covek junuo i pokupio moju cerku. "Nije ocekuvao da dobro skija i da ce uspeti da skrene" smilies/angry.gif Kada je dosla GSS rekli su da je prelom podlaktice (sreca nije bio). Odvezli je motornim sankama u Trauma centar, stavili longetu... Sve je dobro proslo, ali tip je mogao da je izlomi. Pitao je telefon da "kao" pita kako je. Nije ni nazvao...
U trenutku na stazi mi nije bilo nista bitno osim da njoj bude dobro, ali kada je sve proslo bila sam strasno ljuta, jurcati decijom stazom...
Mislim da bi GSS trebali da uzimaju i podatke od onih koji izazovu nesrecu, a ne samo od onog ko je nastradao. Pa plati ako ces da lomis ruke po stazama!!!!
Matrix
22.03.2010 | 21:55

Trauma centar - ?; pod utiskom sam iz Fr-Vars (Risoul) (jan 2010) kada je jedna devojcica slomila podkolenicu; helikopter, amblanta, rotacija... i to isto traje, ali je bila zbrinuta i u toplom za cca 1.5-2h od trenutka nesrece; onda nastaje srpska varijanta "namestam ti posao" kada dete treba da se vrati u Srbiju i igranka sa osigruranjem; jbmti koji los osecaj kad vidis sakale koji hoce da zarade na tudjoj nesreci; ali to je neka druga prica i za drugo mesto;
Danijele, zelim ti brz oporavak, nemam savet u vezi predloga koji su ti davali prethodni postovi, ucini prema svom osecaju i svojoj savesti; nadam se da si ti poslednji kome ce se ovo desiti na bilo kojoj planini ili mestu kod nas;
Cini mi se da postoji jos jedna stvar na koju se uopste ne obraca paznja kada se ide na Kop (ili bilo koju nasu planinu) a tice se skijaskog osiguranja, koje ne moze da spreci nesrecu, ali moze da itekako olaksa kasnije dosta stvari koje izbijaju pare iz dzepa (Ne radim ni za jedno osiguranje, ali sam se uverio licno pre par godina kada sam slomio nogu, terapije itd);
PS bio sam za vikend 20-21.03.10 i primetan je veliki napredak, a citajuci postove uveren sam da je tzv "trauma centar" isforsiran marketinski trik.
Pozz Matrix
kepri
22.03.2010 | 16:01

jbg.,sto kazu: "losa karma".Desavaju se takve stvari,ne stajem ni u ciju odbranu,ove godine sam proveo sedam dana i nekoliko vikenda na planini,i sve vreme mog boravka je proteklo bez ijednog incidenta,vece su sanse da se povredis uvece u nekoj od kafana nego na stazi,tako da je to samo bio tvoj los dan,krivo mi je,ali nema potrebe bilo koga optuzivati...
Zoran
22.03.2010 | 08:00

Trauma centar je ustvari stara vojna ambulanta, bezuslovna za teže povrede kao što je tvoja. Kada ona nije u funkciji, šta uopšte reći o bilo kakvoj zdravstvenoj zaštiti?
Dobar prevoz bolesnika-misaona imenica!
Još ako se sve ovo udruži sa održavanjem puteva(sa gomilama leda), kojima treba da hitno stigneš do bolnice...
Skijaj se i moli da ti se nešto ne desi!
Trebalo bi odvojiti značajna novčana sredstva za izgradnju jednog pravog trauma centra, što verovatno nije problem da se finansira iz NIP-a, Ministarstva ekonimije, Skijališta Srbije ili turističke organizacije Srbije.
Da smo ozbiljna zemlja bilo bi svega.
Iskreno mi je žao što ti se sve ovo desilo i želim ti brz oporavak.smilies/smiley.gif
Amater
21.03.2010 | 11:18

Treba da ih tužiš itekako. Šta treba da neko nedajbože da ostane invalid ili pogine da bi se dozvali pameti.

Brz oporavak..
Miljan_kop
21.03.2010 | 10:30

E KLUB covece, dacu ti broj jednog dobrog psihijatra, mozda moze da ti pomogne
klub
20.03.2010 | 20:49

zelim brz oporavak!
par dana pre tebi jednom treneru je sajla na gobelji slomila ruku a taj Ljevnaic mu je cak zapretio da ce biti u problemu ako se utvrdi da je odgovoran za pad zice. Zato ih treba ne samo tuziti vec kad ga vidis na stazi pun gas i otkines mu obe noge pa nek malo i on kuca na ovom forumu.
Miljan_kop
20.03.2010 | 19:24

Danijele, konkretno tebi strucnjaci sa VMA nisu pomogli. Koliko sam razumeo, tvoje vidjenje stvari je okrenuto prema losoj zdravstvenoj zastiti na Kopaoniku.

Znaci, hajde da svi prozovemo Ministarstvo zdravlja i ministra prof.dr. Tomicu Milosavljevica i od njih zatrazimo adekvatnu zdravstvenu zastitu za sve posetioce Kopaonika koji se uglavnom bave ekstremnim sportovima.

Zar nije pogresno da mi osiguranici u drzavnom osiguranju nemamo pravo na adekvatno lecenje na Kopaoniku. 10 000 turista u jednoj nedelji, a na kopaoniku postoji samo jedna ZDRAVSTVENA STANICA koja ne radi vikendom, i neki tamo Trauma centar gde se naplacuju sve intervencije za povrede nastale van skijalista i onima koji nemaju ski pas a povredili se na stazi, a naplacuju se skupo po VMA tarifi i naravno bez fiskalnog racuna na nekom reversu.

uhhh
skijasica :D
20.03.2010 | 15:33

Svaka cast ali ovaj text je mogao biti malo kraci...smilies/grin.gif ja sam se pre 15 dana vratila sa Kopaonika i verujte i ja se uzasno plasim "tanjiraca"..pozzsmilies/grin.gif
pedja5
20.03.2010 | 14:23

STRASNO!!!
Бојан, Нови Сад
20.03.2010 | 13:24

Ја сам исто био на Копаонику, возио се тим истим тањирем. Не знам баш Копаоничке прописе али знам да на Јахорини бордери не смеју ићи на тањире баш због оваквих ствари
sas35bg
19.03.2010 | 22:10

Ostao bez teksta.
Brz oporavak i zelim ti da neko iz SS dodje da te poseti i objasni ti ili se bar izvini za sve sto ti se desilo.
Sramota je kod nas u Srbiji sto niko nikad nije kriv ni za sta. Sutra da se Gazela srusi, oformili bi u skupstini "odbor za preispitivanje slucaja" i on bi zakljucio da nema objektivne krivice nikog.
Prosle godine u Val gardeni, moj sin je slomio ruku, i sto se toga tice, nemam neku zamerku skijalistu Val Gardene, ali sam cuo sledecu pricu:
Zenu je na stazi udario nepoznati border i ona je prevezena do bolnice. Tamo su nakon 2-3 sata priveli lice za koje se sumnjalo da je pomenutu zenu povredio na skijama. Ona ga je prepoznala, i njega su odveli dalje u policiju. Lekar nam je nakon toga ispricao da je potraga za mladicem trajala 2 sata i da su bili ukljuceni psi, helihopteri, motorne sanke i da su pregledane sigurnosne kamere. Ovim se stavlja do znanja da niko ne moze da divlja i time na stazi ugrozava neciji zivot. Kasnije smo culi pricu o Britanskoj glumici Nataši Ričardson koja je na skijalistu zadobila povrede od kojih je kasnije preminula. Njen muz je dobio sumu od cini mi se par miliona evra od osiguranja. A osiguranje je istu svotu naplatilo od skijalista jer nije pronaslo NN lice koje je uzrokovalo povredu i smrt glumice. Time se stavlja do znanja da skijaliste treba da vodi racuna o bezbednosti skijasa, a ako se incident dogodi, da pronadje vinovnika i da sankcionise predvidjenom kaznom
Duska
19.03.2010 | 19:57

Ne mogu da verujem. Ja sam se samo dva dana pre ovog nemilog dogadjaja vozila istim tim tanjirom. Nisam ni slutila da tako nesto moze da se desi. Ovo je stvarno velika sramota za takav ski centar koji posecuje veliki broj skijasa. Pozdrav Danijelu i brz i potpun oporavak!!!
nebitno
19.03.2010 | 19:31

Danijele, zelim ti sto brzi i uspesniji oporavak, nadam se da ces tuziti SS mada se bojim da ces samo gubiti vreme i novac, za svakoga iole svesnog je jasno da ti duguju novac i to puuuuuno para!!!
Imas sajt skijanje.rs ako neznas ima forum i na njemu je vec pisalo nasiroko o tvojoj povredi, ako imas vremena smilies/wink.gif uloguj se pa pejstuj ovaj clanak da cujes komentare

Pozdrav
jjasmina
19.03.2010 | 19:24

zaista nezamislivo.
zelim ti brz oporavak!
Mila
19.03.2010 | 18:35

NADAM se da ce se neko iz SS dobro zamisliti ako ovo procita.
Big Lebowski
19.03.2010 | 15:03

"Danijel Ilić slomio nogu, a za nesreću, kako kažu nadležni na Kopaoniku, kriv skijaš na bordu koji se pre vremena otkačio sa sajle."

"U JP „Skijališta Srbije”, koje upravlja sistemom žičara na Kopaoniku, od Dejana Ljevnaića, izvršnog direktora u ovom preduzeću dobili smo objašnjenje da je do havarije došlo usled krivice jednog od skijaša"

SS = sljam najveci!

Detaljnije >>>
Statistika >>>
Ski mapa >>>
Velika prolećna akcija čišćenja Kopaonika | 24...
24.4.je sreda a ne petak, takodje mislim da od svih uzmete vise nego dovoljno novca i Vi iz NP i JKP Raska da bi Kopaonik trebao da sija, a napravili ...

SKI kamere
Dado ma to nema veze sa vezom. Kada je palo par santimetara snega pred kraj sezone, van staze je bilo belo a na stazi zuckasto zato sto su tabaci mesa...

Velika prolećna akcija čišćenja Kopaonika | 24...
A šta mislite da od naplaćene takse za ulazak u NP kupite sendvičiće i male flašice vode? 🤔 Za sok ne morate da se trošite. Hvala

SKI kamere
Sneg je iz više razloga bio žut. Kao prvi i osnovni razlog je dosta mali snežni pokrivač na gotovo svim stazama. Snežna podloga je trpela dosta...

Ko je isao na skijenje pred sam kraj sezone verovatno se seca..Mozda kada su topovi zadnji put ove sezone snezili je bilo to. Jasno se videlo da je br...

Asimo sneg je bio žuti na celom Balkanu i severnije, a razlog je saharski (afrički) pesak u atmosferi koji pretvara čak i nebo u izmaglicu.

SKI kamere
Asimo nije istina. Sneg je bio jedno vreme zut zbog atmosferskih prilika -, manjak snega, areosol, jugo... cela planina je bila zuta ne samo staze. Sn...

Jel tacno ovo sto pisu da je doslo do izliva kanalizacije u akumulaciono jezero i da je zato jedno vreme sneg na stazama bio zut? Pozdrav

@Predrag To bi ti najbolje bilo da odeš direktno u klub i da se informišes jer ovde najviše što možeš da saznaš je zašto je Kopanika gori ili ...

SKI kamere
Kada je već baba Marta zakazala, izgleda da će deda April postati stalan wink... Budite mi zdravi i veseli...

@Mećava - Hvala majstore na objasnjenju, nisam znao. @Ledenjak - Opusteno druze, zezamo se malo, mastamo, bilo bi lepo. @Zoran - Jel' imas broj od...