Kopaonik

SKI BUS
GORSKI hotel
Pešačka tura "Hajdučica"
Trajanje pešačke ture je oko 7-8 sati, sa 415 metara uspona, stepen težine: duga tura srednje težine. Staza prolazi kroz središte Ravnog Kopaonika, pokriveno četinarskom šumom, protkano sa retkim biljem, proplancima, potocima i tresetištem Jankova bara. Staza prolazi pored geomorfoloških spomenika - kamenih granitnih figura, Markovih i Lisičijih stena, Suvog vrha sa koga se pruža najlepši pogled na Ravni Kopaonik.

Pravac kretanja - Konaci »Sunčani vrhovi« - Markove stene (1721 m), Lisičije stene (1686m) - Rvatske bačije (1650m) - južni Suvi vrh (1696m) - Hajdučica (1570m) - (varijanta za Vučak 1714m) - Jankova bara - Žiloviti laz - Samokovska reka - Jeličića strugara - ispod  Đakovog groba - staza za nordijsko smučanje, velika livada Crvene bare - izlazak uzbrdo stazom do Vojnog doma i Centra.

Polazak na pešačku turu počinje iz centra naselja Konaci - »Sunčani vrhovi« u smeru severa, preko asfaltnog puta i parkinga prema dečjem odmaralištu Kragujevac (oko 100m). Odavde vodi obeležena (markirana) staza kroz četinarsku šumu u pravcu sevsra, posle 850 metara dolazi se do skupine monolitnih granitnih Markovih stena. Markirana staza dalje vodi nizbrdo do staze za smučarsko trčanje („lang lauf") i Samokovske reke. Reka se prelazi nešto niže 30 metara (nizvodno) i po prelasku reke vodi uz blagi greben severoistočno do izvora „Dražina voda".

Dalje staza vodi prema severozapadu do sastava sa šumskim putem gde se dolazi na manji proplanak. Treba dalje skrenuti u pravcu zapada - naglo skrenuti kroz visoku četinarsku šumu i za par minuta (oko 100 metara) dolazi se do velike skupine granitnih monolitnih stena - Lisičije gene (1688 mnm). Sa stena se pruža pogled na nepregledna prostranstva šuma Kopaonika i prirodnog rezervata Samokovske reke sa raznovrsnim zajednicama smrče. Sa Lisičijih stena istom se stazom vraća na proplanak (raskrsnicu staza) i ulazi u markiranu stazu kojom se nastavlja u pravcu severozapada, paralelno sa šumskim kolskim putem u pravcu Rvatskih bačija (1650mnm) na velike prostrane livade. Pre dolaska na Rvatske bačije neposredno pored same staze - puta (zapadno) u niskoj četinarskoj šumi nalazi se spomen česma šumara Đorđevića.

Rvatske bačije nalaze se na zapadnim padinama (ispod sedla) Male i Velike Gobelje na izvorištu više potoka. Staza dalje vodi putem (zemljanim) u pravcu severa do raskrsnice puta i staza, okreće na zapad do sledeće raskrsnice dve stazice preko livade i izvora (južno) u pravcu Pajinog groba (1696 mnm). Posle oko 150 metara staza pravi zaokret prema severozapadu i dolazi se do proplanka - velike livade. Ovde se pažljivo treba skrenuti prema jugozapadu preko livade (nema markacije) do ivice šume. Na završetku livade ide se kroz šumu naglo uzbrdo pored temelja zgrade i nakon 50-60 metara dolazi se do velike skupine gromadnih granitnih stena, razbacanih u obliku zaravni - a to je Suvi vrh (južni vrh 1696mnm).

Sa ovog vrha je najlepši pogled na Ravni Kopaonik i druge delove i vrhove Kopaonika. Silazi se istim putem na livadu do krivine putića, ide se na sever do raskrsnice puteva (markirana staza dolazi sa istoka - desne strane), a dalje se ide kolskim putem do sastava makadamskog i kolskog šumskog puta, naglo se skreće na severoistok (desno) do proplanka „Hajdučica". Na kraju livade nalazi se šumska kuća ispred koje je česma pitke vode.

Varijanta uspona na vrh Vučaka (1714mnm), može se realizovati krećući se livadastim grebenom (iza šumarskekuće) preko cvetnih livada obraslim borovnicama u pravcu severozapada, stiže se za oko 1 sat na Banjski Vučak (1714mnm). Sa vrha se pružaju vidici prema Ravnom Kopaoniku, Kukavici, Goliji i Željinu kao i drugim planinama. Odavde se može vratiti istim putem do centra. Od Hajdučice, pešačka tura nastavlja markiranim makadamskim putem prema jugozapadu (desno) do krivine puta gde se izlazi na veliku pošumljenu livadu Čadorište (1564mnm). Staza dalje vodi prema jugozapadu do staze (nije obeležena), koja obilazi sa zapadne strane prirodni rezervat »Jankova bara« (1460mnm) - najveća »tresava« na Kopaoniku sa većim brojem tresavskih zajednica smrče, jela, crnog i belog bora. Kraćom pešačkom stazom od Jankove bare u pravcu juga dolazi se do makadamskog puta (Hajdučki laz) kojim se kreće prema istoku do raskrsnice puteva (Žiloviti laz). Od raskršća se produži u pravcu jugoistoka do ostataka nekadašnje strugare na Kopaoniku - Jeličića strugare.

Od Jeličića strugare (kod raskrsnice puteva) ući u nemarkiranu stazu za smučarsko trčanje (»lang lauf«, staza 10 km). Oprezno se kretati zbog podvodnog terena.

Produžiti prema jugozadadu preko Samokovske reke.

Kod sastava Murske reke i Samokovske reke, produžiti dalje smučarskom stazom u pravcu velike livade. Po dolasku na livadu skrenuti prema jugu (desno), uzbrdo i posle 1,5km doći u naselje konaci - »Sunčani vrhovi«.

Napišite komentar (0)

Kopaonik WebCAM arhiva
INSTALACIJE SKI STAZE SKI PUTEVI UKUPNO KM
0/24 19/49 16/30 21.5/58.5
 (0%)  (38.8%)  (53.3%)  (36.7%)
Sunčana dolina

Statistika >>>
Ski mapa >>>
SKI Info
Aha ti si vidovita Zorka pa znas sa 500km da li ima ili nema snega na Marinim vodama? Konfuzan si i pun mrznje do zla boga.

SKI kamere
Da li je neko pokusao da prenese preostale dane ski passa u narednu sezonu? Zbog generalno malo snega, ostalo mi je 5 dana koje nisam iskoristio od 1...

Autobuska ski linija Jošanička banja - Kopaonik ...
Odlicna stvar uvodjenje ski busa iz Josanicke Banje, ove sezone nije bilo previse putnika, al sta cemo nije bilo ni puno skijasa s obzirom na uslove, ...

SKI kamere
Sutra uveče idealni uslovi za osnežavanje. Trebalo bi da prilike iskoriste, da se neke stazemalo dovedu u red.

jel moguce da se stari ski pas dopuni kako se ne bi placala izrada novog i kolko se umanjuje cena ako neko zna?

Ma kakav sneg čoveče,u sred proleća!

SKI Info
Milice evo sada ve VolimKop da vam objasni zasto ne rade Marine Vode u sred sezone a ima snega na stazi...a mogu i ja da vam odgovorim,moze im se i ba...

Tacno sam znao sta ce biti komentar...ovde nije poenta koliko se para potrosilo vec sta se dobilo za te pare....to su zvanicne cene hotela u kom smo o...

SKI kamere
@Aco Čačak Kolike su šanse da se ispune ove najave za ozbiljan sneg početkom sledeće sedmice?

@Biliber Komentar ti baš i nije na mestu. Prognoza (ne mislim na meteograme) je realno išla odlično do polovine februara, ali da.. od tada zaista ...

SKI Info
@Zelena jakna Nije Kopaonik kriv sto niste dobro organizovani. Krenuli ste bez skipasa, opreme, ugovrene skolice...i sve ste to hteli da organizujet...