Intervju 2016/17: Generalni direktor JP "Skijališta Srbije" Dejan Ćika
17.02.2017 | 00:00 -> 17.02.2017 | 11:05
Nastavljajući jako dobru dugogodišnju praksu infoKOP intervjua sa različitim subjektima na Kopaoniku, a koji su izazvali pozitivne reakcije kod turista i gostiju ski centra Kopaonik, ove godine posetioci internet portala infoKOP imaju priliku da pročitaju intervju sa novim direktorom JP "Skijališta Srbije" Dejanom Ćikom. U sezoni 2016/2017. vi ste pitali, a mi smo umesto vas postavljali pitanja JP "Skijalištima Srbije". 

Vršilac dužnosti direktora Skijališta Srbije, Dejan Ćika, diplomirani je ekonomista iz Beograda. Iza sebe ima veoma bogatu radnu biografiju, a tokom života aktivno se bavio atletikom, košarkom i plivanjem. Iako se trenutno sportom bavi isključivo rekreativno, i dalje je veliki zaljubljenik u sve što je vezano za sport i takmičenja domaćih klubova i reprezentacija. Sa posebnim interesovanjem prati zimske sportove, a rad i aktivnosti Skijališta Srbije poznati su mu od osnivanja. Veliko menadžersko iskustvo stekao je u brojnim domaćim i inostranim kompanijama, a na čelo Skijališta Srbije došao je u avgustu 2016. godine. Kao dugogodišnji sportista i zaljubljenik u prirodu ispred sebe je postavio ambiciozne ciljeve, jer smatra da ume da prepozna potencijal i potrebe skijaša i turista koji dolaze u domaće ski centre. Veruje da će svojim radom doprineti unapređenju kvaliteta skijaških centara u Srbiji.  

Skijaška sezone 2016/2017. na Kopaoniku je uveliko u toku. Kako ste zadovoljni sezonom i da li je u skladu sa vašim očekivanjima? 

Ovogodišnja sezona oborila je sve dosadašnje rekorde. Iako se prethodna skijaška godina pokazala kao najbolja, ove sezone smo premašili očekivanja. Prihod preduzeća povećan je za 40 posto, a broj prodatih ski karata uvećan za 35 posto. Ono što nas posebno raduje jeste da sve više turista dolazi da skija u Srbiji, pa je broj skijaša ove sezone veći za 25 posto u odnosu na prethodnu sezonu. Vrlo dobro znamo da su skijaši i borderi veoma zahtevni gosti i trudimo se da ispunimo očekivanja. Vredno smo radili kako bi sezona počela i pre zvaničnog Ski openinga i rezultat toga je više od 77 dana skijanja u izvanrednim uslovima. Snega na stazama ima dovoljno i umeće i stručnost zaposlenih koji vode ski centar, uz sisteme za veštačko osnežavanje, vode nas ka tome da ćemo skijati i za 1. maj. 

Kakve novine možemo očekivati na Kopaoniku u narednom periodu odnosno koji su kratkoročni investicioni planovi?

Po završetku skijaške sezone, krećemo u izgradnju garaže, koja će brojati oko 400 parking mesta. U planu je nova staza na Krčmaru, kao i osvetljenje staze Karaman greben za noćno skijanje. Takođe, u planu nam je izgradnja i dva ski bifea na lokaciji Karaman greben i Mašinac, a za leto ćemo obogatiti adrenalinske sadržaje sa avantura parkom. Taj park je namenjen i deci i odraslima, sa brojnim zanimljivim preprekama koje predstavljaju pravu adrenalinsku atrakciju. 
 

Šta po vama Kopaonik izdvaja od ski centara u okruženju i koja je kopaonička ciljna skijaška populacija?

Skijaši veoma pažljivo biraju destinaciju gde će ići na skijanje i gledaju najmanju sitnicu. Kopaonik svakako izdvaja “ski in” i “ski out”, mogućnost da direktno iz sobe izađete na stazu. Brojni hotelski i privatni smeštaji nude ovu opciju i to je ono što privlači veliki broj gostiju. Osim toga, ono što je najvažnije je kvalitet i uređenost staza koji smo doveli do perfekcije. Staze su vrhunski utabane, jer tabači rade tokom cele noći, kako bi ujutru centar izgledao kao sa razglednice. Moderna skijaška infrastruktura, opremljenost i uređenost ski centra su svakako naše prednosti u odnosu na brojne druge ski centre. Cene ski pasa su definitivno najjeftinije u Evropi, a usluga koju nudimo ljubiteljima snega može da se poredi sa najpoznatijim ski centrima u svetu. 

Koji su po vama glavni problemi ski centra Kopaonik nevezano samo za odgovornost koju imaju JP "Skijališta Srbije"?

Problem koji se svakako izdvaja u ski centru, a nije u nadležnosti Skijališta Srbije jeste parking. Mi smo rešavanje i ovog problema uzeli u svoje ruke i sa početkom građevinske sezone krećemo u realizaciju projekta garaže sa 400 parking mesta. Jasno nam je da ova garaža neće potpuno rešiti problem parkinga, ali će značajno rasteretiti gužve koje trenutno postoje. 

Puna cena ski karti se naplaćuje kada je u funkciji pet ili više instalacija. Iz kog razloga se ne formiraju cene ski karti srazmerno broju otvorenih žičara? 

Veoma se retko dešava da u ski centru radi manje od pet instalacija i mi se trudimo da od samog početka sezone pustimo što veći broj žičara u rad. Uglavnom je to period pred kraj sezone, kada ima manje snega i kada se sužava rad ski centra. U tim periodima Skijališta Srbije odobrava veće popuste kako bi skijaši mogli da iskoriste poslednje dane u godini za skijanje. 

Koji je pravi razlog relativno visokih cena poludnevnih, jednodnevnih i dvodnevnih ski karti u odnosu na ski karte za duže vremenske periode? Da li time želite da stimulišete da turisti duže ostanu na planini ili je neki drugi razlog u pitanju?

Svakako želimo da stimulišemo duži boravak skijaša na planini i, generalno gledano, hotelijeri nude povoljnije uslove za duži boravak od jednog noćenja. Cenovnik ski karata je formiran po ugledu na evropske ski centre, gde je praksa potpuno identična, s tim da je ski pas na Kopaoniku ubedljivo najjeftiniji u poređenju sa drugim skijalištima.

Zašto se deca već od 12 godina smatraju odraslim osobama kroz cenovnu politiku JP "Skijališta Srbije" i da li mislite da je interes Skijališta da omogući deci jeftinije skijanje kao budućim potencijalnim stalnim korisnicima vaših usluga?

Naš je cilj i interes da što više dece stane na skije ili bord i upravo zbog toga se trudimo kroz razne načine da omogućimo da ova aktivnost bude što pristupačnija. Pored porodičnih paketa, u kojima je karta za roditelje sa decom znatno povoljnija, imamo potpisan ugovor sa lokalnim samoupravama kojima se osnovcima i srednjoškolcima daje besplatno skijanje. I ove sezone deca iz opštine Brus, Raška, Leposavić... skijaju besplatno na Kopaoniku. 

Da li će se konačno omogućiti da roditelji mogu da koriste jedan ski pass obzirom da najčešće ne mogu da skijaju zajedno zbog obaveza prema deci.

Ovo pitanje se često postavlja i jasna nam je potreba roditelja. Trudićemo se da nađemo rešenje za porodičnu kartu za sledeću sezonu.

Kakvu saradnju imate sa hotelijerima na Kopaoniku i da li se u saradnji sa njima planira prodaja ski paketa koji bi činili smeštaj, ski karta i ski oprema?

Sa svim hotelijerima na Kopaoniku imamo zaista odličnu saradnju. S obzirom da radimo isti posao i da nam je privlačenje što većeg broja gostiju i njihovo zadovoljstvo prioritet, trudimo se da zajedničkim snagama damo kompletnu ponudu. Pojedini hoteli u svojim ponudama već imaju formirane ovakve pakete.

Proteklih godina puno se govorilo o novoj žičari Vučak koja čija bi trasa išla preko regionalnog puta Brzeće – Kopaonik. Da li je ova ideja ostvariva uz izgradnju novog puta kroz Crvene bare?

Trenutno izgradnja i izmeštanje trase regionalnog puta kroz Crvene bare nije moguća zbog drugog stepena zaštite koji ne dozvoljava gradnju novih objekata. Zbog ove činjenice nova žičara i prateće staze bi morale da se izgrade preko regionalnog puta, sa pratećim mostovima za prelaz skijaša, a to značajno poskupljuje investiranje u ovaj deo skijališta.

Izgradnja novih žičara na potezu Marine vode - Gobelja >>>

Zašto žičare koje nisu isklopive poput onih na Malom karamanu i Sunčanoj dolini veoma retko rade punom brzinom?

Žičare koje nisu isklopive mogu da voze maksimalnom brzinom 2,6 m/s. Obično zbog bezbednosti ukrcavanja korisnika, vožnja je 2,3m/s, što ne smanjuje kapacitet prevezenih skijaša. Iskustvo nam je pokazalo da pri maksimalnoj brzini dolazi do padanja skijaša pri ukrcavanju na žičaru. Isklopive žičare se kreću brzinom od 5 m/s.

Da li ove godine radi Single Line ulaz na žičare Karaman greben i Pančićev vrh? Da li se planira uvođenje ove pogodnosti i na druge žičare?

Ove sezone single line je u funkciji na instalacijama Karaman greben i Pančićev vrh. Za sada funkcioniše dobro, pa ćemo razmotriti uvođenje takvih prolaza i na ostalim instalacijama.
 
Više o Ulazu za jednu osobu - Single Line >>> 

Da li se u kratkoročnim infrastrukturnim planovima za Kopaonik nalazi i modernizacija dela skijališta koji pokrivaju žičare Bela reka 1 i 2? Da li je i dalje u planu izgradnja gondole iz Brzeća ili se razmišlja o jeftinijem rešenju u vidu isklopive žičare i koje su prednosti i mane jednog odnosno drugog rešenja? 

Postoji inicijativa da se iz Brzeća ne gradi gondola, kako se ranije pregovaralo, budući da je to skupa investicija vredna oko 15 miliona evra, već da se na postojećoj trasi postave osmosedi ili šestosedi sa grejnom kabinom. Intenzivno radimo na rešenju, kako bi gosti koji odsedaju u tom naselju mogli brže i jednostavnije da dođu do centra Kopaonika. 
 
Izgradnja kabinske žičare - gondole iz Brzeća >>>

Poput gondole iz Brzeća dugo godina se govori i o planu izgradnje gondole iz Vikend naselja. Da li je ova investicija u kratkoročnim, srednjoročnim ili dugoročnim planovima JP "Skijališta Srbije"?

Ova investicija je svakako u planu Skijališta Srbije i nadamo se da ćemo u skorijoj budućnosti moći da realizujemo ovaj projekat. 
 
Izgradnja gondole iz Vikend naselja >>>

Dokle se stiglo sa planom za osvetljavanje staza uz Karaman greben, Krst i Doline sportova? U aktuelnom cenovniku definisana je cena za noćno skijanje na ovim instalacijama ali ipak se noću i dalje skija samo na Malom jezeru. 

Za narednu sezonu u planu je osvetljenje staze Karaman greben, tako da će od sledeće zime skijaši imati još jednu noćnu stazu.

U planu noćno skijanje na Karaman grebenu, Krstu i u Dolini sportova >>>


Čini se da je Snowpark na Kopaoniku zapostavljeni deo skijališta. Obično se otvara tokom drugog dela sezone, iako je jedan od retkih u regionu. Kakve su mogućnosti da se u saradnji sa ljubiteljima ekstremnih sportova ovaj deo skijališta više popularizuje?

Trudimo se da i ovaj sadržaj bude jednako aktuelan kao i ostatak skijališta. Prethodne sezone smo oko uređenja Snowparka imali saradnju sa Skijaškim savezom Srbije, koji je na tom prostoru organizovao brojna međunarodna takmičenja. I ove godine će u martu biti održano jedno ovako takmičenje, u pitanju je Evropa kup u snoubordu. Svakako smo zainteresovani za saradnju sa svim ljubiteljima ekstremnih sportova koji bi se uključili u organizaciju i popularizaciju Snowparka.

Šta se dešava sa starim dvosedima i ski liftovima koji su zamenjeni novim žičarama? Da li je u planu njihov remont i montaža u drugim manjim ski centrima u Srbiji?

Skijališta Srbije svojim iskustvom, znanjem i resursima kojima raspolažu pomažu manjim ski centrima po Srbiji. Trudićemo se da takvu praksu nastavimo i u budućnosti.

Ski lift Mašinac je jedan od najprometnijih liftova kada govorimo početnicima. Obzirom da je korišćenje ovog tipa vertikalnog prevoza teško za početnike da li se planira zamena ski lifta dužom pokretnom trakom koja bi izlazila na Pajino preslo?

Upravo zbog toga smo napravili novi ski poligon na Mašincu. Sada svi skijaši početnici i oni najmlađi mogu da uče svoje prve skijaške korake na ovom delu skijališta uz novu pokretnu traku. Kada savladaju osnove skijanja, prelaze na ski lift i na žičaru. Trenutno nemamo u planu takvu vrstu investicije, ali svakako ćemo razmišljati i u tom pravcu.

Svedoci smo neravnomerne popunjenosti ski centra kao i nedovoljne širine postojećih staza koje nisu projektovane za novopostavljene žičare. Da li postoji plan proširenja postojećih staza i izgradnja novih staza predviđenih master planom za koje nisu potrebne nove žičare o čemu je i infoKOP pisao? 

Prethodnih godina rađeno je proširenje i produženje određenih ski staza. Za sledeću godinu je u planu izgradnja nove staze na Krčmaru koja će biti pokrivena šestosednom žičarom. Prostor za proširenje i izgradnju novih staza postoji i trudićemo se da u nekom doglednom vremenu realizujemo taj projekat.
 
InfoKOP inicijativa za proširenje staza na Kopaoniku >>>

Da li mislite da bi redari na stazama trebali rigoroznije da sankcionišu divlje i bahate skijaše koji svakodnevno ugrožavaju bezbednost drugih? Da li je ove sezone bilo primera oduzimanja ski karti zbog nedoličnog i neodgovornog ponašanja na skijalištu?

Posao redara jeste da sankcioniše svako nedolično ponašanje skijaša i bordera, koji time ugrožavaju svoju i bezbednost drugih učesnika na stazi. Veoma vodimo računa da se svi skijaši i borderi ponašaju u skladu sa pravilima i da vode računa kako ne bi dolazilo do povreda. Naravno, nakon opominjanja, redar je dužan da oduzme ski kartu i to je praksa koju primenjujemo svake sezone.

Da li planirate da na problematičnim deonicima staza gde vetar nosi sneg zasadite zelene koridore sastavljanje od drveća i visokog i niskog šiblja kako bi se smanjio negativan uticaj vetra i odnošenje snega sa staza?

Na kritičnim delovima skijališta izloženim jakim uticajima vetra već se nalaze drveni vetroustavi koji služe za prikupljanje snega i sprečavanje njegovog daljeg rasipanja i odnošenja. Pratimo potrebu postavljanja vetroustava i na drugim mestima. Skijališta Srbije su u prethodnom periodu radila pošumljavanje određenih delova planine u saradnji sa Nacionalnim parkom. Ukoliko se ukaže potreba, pokrenućemo novu akciju. 

Koliko goriva prosečno dnevno potroši mehanizacija za sređivanje ski staza na Kopaoniku? Da li planirate za se u periodima loših vremenskih uslova uvede i dnevna smena za uređenje staza?

Dnevna potrošnja je oko 1800 litara euro dizela i oko 50 litara benzina. Uvođenje obrade staza u toku rada ski centra se za sada ne razmatra kao opcija, prvenstveno zbog bezbednosti svih korisnika na skijalištu. Dnevna obrada povlači brojne rizike i opasnosti kada su ostali delovi skijališta u funkciji. 

Da li JP "Skijališta Srbije" planiraju da uključe u privatizaciju OC "Jahorina"? 

U prethodnom periodu bilo je pregovora na ovu temu, ali smatram da je to pitanje za Vladu Republike Srbije i Vladu Republike Srpske. 

Na sastanku operativnog tima za Kopaonik JP «Skijališta Srbije» su najavila izgradnju dve garaže na Kopaoniku. Gde će garaže biti locirana, koliki im je kapacitet i koji je rok za završetak radova?

Predviđene su dve garaže na lokacijama Vojni dom, preko puta Konaka i na lokaciji Putnik. Za kraj 2017. se predviđa izgradnja garaže na lokaciji Vojni dom, kapaciteta do 400 parking mesta. Izgradnja garaže na lokaciji Putnik planirana je za 2018. godinu, sa kapacitetom do 250 parking mesta.
 
Izveštaj sa sastanka operativnog tima za Kopaonik >>>

Obzirom da su se Skijališta Srbije izgradnjom garaže aktivno uključila u realizaciju rešenja parking prostora na Kopaoniku, da li je na isti način moguće da se uključe i u rešavanje problema "lopatara"?

Slažem se da "lopatari" ruže sliku jednog turističkog centra poput Kopaonika. Skijališta Srbije već dugi niz godina ukazuje nadležnim opštinskim i komunalnim institucijama na ovaj problem. Upravo zbog problema "lopatara" i parkinga, Skijališta Srbije nakon završetka zimske sezone kreće u izgradnju garaže.

Redovna gradska autobuska linija iz Vikend naselja do centra Kopaonika je od ove sezone u funkciji. U mnogim stranim ski centrima kupovinom ski karte dobija se mogućnost i besplatnog javnog prevoza. Da li planirate da u saradnji sa opštinom Raška omogućite ovakvu vrstu naplate prevoza?

Ovo je svakako odlična vest za sve one koji borave u Vikend naselju. Organizovan prevoz olakšava skijašima dolazak do centra skijališta i umanjuje gužve oko parkinga. Za sada nije bilo razgovora na temu zajedničke naplate prevoza, ali ćemo razmotriti ovo pitanje u narednom periodu.
 
Kopaonik dobio prvu gradsku autobusku ski liniju >>>

Da li postoje ozbiljne i detaljne finansijske analize, elaborati, studije svih predloženih projektnih rešenja za Kopaonik i ako postoje da li su dostupne javnosti na uvid? 

Za razvoj ski centra Kopaonik postoji master plan Kopaonika izrađen od strane eminentne firme Ecosign iz Kanade. Skijališta su takođe tokom 2015. godine u saradnji sa Institutom za arhitekturu i urbanizam Srbije finansirala izradu Razvojnog projekta za ski centar Kopaonik, koji je takođe u ranijem periodu bio dostupan javnosti.

Ulaganje u veštačko osnežavanje se poslednjih sezona pokazao kao pun pogodak. Koliko i šta je potrebno investirati na sistemu za veštačko osnežavanje da bi jednovremeno radio na svim stazama, odnosno da bi se rapidno skratilo vreme otvaranja ski centra u sezonama bez prirodnog snega?

Za to je neopohdno proširenje vodoakumulacija, zatim pumpnih postrojenja, proširenje elektroenergetskih kapaciteta (izgradnja trafo stanica), što je zahtevna i veoma skupa investicija. Za dalje ulaganje u sistem veštačkog osnežavanja glavni preduslov je izgradnja novih akumulacionih prostora i na tu temu vodimo aktivne pregovore sa Srbijavodama, kako bismo utvrdili nove lokacije pogodne za ovu namenu.
 
Detaljno o sistemu za veštačko osenžavanje >>>

Da li se planira izgradnja i proširenje akumulacija za veštačko osenžavanje na Kopaoniku? 

Preduslov za izgradnju novih vodoakumulacija i proširenje postojećih su detaljna istraživanja i hidrološka merenja pogodnih lokacija, a pre svega i velika finansijska sredstva koja je potrebno obezbediti. 

Šta se dešava sa projektom pretvaranja površinskog kopa na Suvom rudištu u jezero koje bi imalo više namena i to: vodosnabdevanje pitkom vodom objekata na Kopaoniku i osnežavanje svih staza u isto vreme.

Prve akumulacije su rađene pod nadzorom i u saradnji sa hidrološkim stručnim timom JVP Srbijavode koje je odbacilo ovakav vid rešenja za napajanje sistema veštačkog osnežavanja  potrebnom vodom.
 
Vodozahvat "Suvo Rudište": Pretvaranje površinskog kopa u vodenu akumulaciju >>> 

Koliko je od 2004. godine ukupno infrastrukturno investirano u skijalište Kopaonik? Ako možete da date podatke pojedinačno za vertikalni transport, veštačko osenžavanje, mehanizaciju, trasiranje novih staza itd. 

Podatak koliko je uloženo u skijašku infrastrukturu možemo da damo od osnivanja preduzeća, tačnije od 2006.godine. U žičare i ski liftove uloženo je oko 36 miliona evra. U adrenalinske i zabavne sadržaje uloženo je oko 1.6 miliona evra, dok je u veštačko osnežavanje i vodoakumulacije uloženo oko 17 miliona evra. U tabače, uloženo je više od milion evra, koliko je uloženo i u elektroenergetsku infrastrukturu. U sistem ski date uloženo je oko 650 hiljada evra, dok je u izgradnju i uređenje skijaških staza uloženo više od 11 miliona evra. 

Zašto na površini celog skijališta ne postoji ni jedan javni toalet?

Ovo jeste veliki problem ski centra. Trudili smo se da nađemo adekvatno rešenje, s obzirom da postavljanje pokretnih toaleta nije moguće, zbog nepristupačnost terena i njihovog pražnjenja. Trudićemo se da rešimo ovaj problem za narednu sezonu.

Kakav je vaš stav o sve većoj gradnji smeštajnih objekata na Kopaoniku? Da li mislite da gradnja narušava samu prirodu i izgled Kopaonika? 

Potražnja za krevetom više na ovoj planini raste iz godine u godinu. Postoje tzv pikovi sezone kada je gotovo nemoguće naći smeštaj na planini. Smeštajni kapaciteti, prema potražnji, nedostaju, ali smatramo da buduća gradnja na planini ne sme da narušava planinski ambijent. Osim toga, izgradnja objekata mora da bude usaglašena sa dozvolama Nacionalnog parka i nadležnih institucija. 
 
Građevinski radovi na Kopaoniku u 2016. godini  >>>
Građevinski radovi na Kopaoniku u 2015. godini  >>>

I za kraj da li ima nekih novinina i šta nas očekuje u predstojećoj letnjoj sezoni na Kopaoniku?

Kako je leto na planini iz godine u godinu sve aktuelnije, trudimo se da svake sezone ponudimo neki novi sadržaj. Ovog leta turistima na Kopaoniku će biti na usluzi novi zabavni sadržaj, Avantura park. Taj park je namenjen i deci i odraslima, sa brojnim zanimljivim preprekama koje predstavljaju pravu adrenalinsku atrakciju.

Kopaonik dobija avantura park >>>
 
Uredništvo infoKOP web portala želi da sa se zahvali generalnom direktoru JP "Skijališta Srbije" Dejanu Ćiki na odgovorima, utrošenom vremenu i da mu poželi sreću i na poslovnom i na privatnom planu. Zahvaljujemo se i svim posetiocima web portala infoKOP koji su izdvojili vreme i postavili konstruktivna pitanja. 



Komentari (91)
 1 2 3 4 > 
Marcelo
20.02.2017 | 10:15


Covek nije odgovorio na pitanje kada ce postaviti nova instalacija zicara, a najvise je takvih pitanja bilo, na primer kada ce se zameniti tanjir na Marinim Vodama sa nekim Cetvorosedom-zicarom, to se najavljuje od 2010 godine i svake godine nista. Takodje da li ce se realizovati plan koji se od 2012 ceka i to zamene sestoseda sa osmosedom (zicarom) na karaman grebenu. gde bi postojeci izmesteni sestosed nakon zamene isao na pancicev vrh, dok bi postojeci cetvorosed sa pancica(koji bi se zemenio sestosedom) isao na Marine vode. Sve u svemu covek je govorio uopsteno u pravcu planiramo, u narednom periodu itd.
Bojan (Android)
20.02.2017 | 06:56


1) Pitanje svih pitanja - Marine Vode - sad za Sretenje niko nije skijao te staze, a jedne su od najlepših, nego smo se samo gužvali na tanjiru.
2) Javni WC !!!??? Sramota je da ne postoji. Nek onda Grand ili Grey adaptiraju prostor i vidljivo označe JAVNI WC blizu staze. Ionako su uzurpirali centar!
3) Kad vec nemaju para da izgrade gondolu iz Vikend Naselja i Brzeca nek omoguce dolazak kombija i autobusa do staza u centru. Bar da može odmah da se stane na skije. Kada su ljudi vec sami organizovali kombi i bus prevoz nek postoji okretnica bliže samim stazama.
Ninicici
19.02.2017 | 12:58


Inrervju zadovoljavajuci.Odgovor za izgradnju novih objekata nelogican jer samo Brzece daje oko 5000 skijasa a masa objekata nezavrseno, zbog obecane gondole. Nisam za gondolu vec za nove zicare i osnezavanje Bele reke 1 i 2. Pitanje za gradjenje novog objekta na mesto izgorelog kafica, preko puta Malog jezera, preskoceno. Pod hitno potencirati akciju da se srusi armatura i da se vrati najlepsi pogled na Kopu.
Vikendas
19.02.2017 | 08:47


@ Nikola

Koga interesuje odakle si...hehe...bas me briga bre odakle si ti.....stvarno si smesan.
Mr Čolović (iOS)
19.02.2017 | 01:21


E, znate šta treba.. svetlosna signalizacija, tj rotacija ili neki blinkeri na, npr, onim stubićima koji označavaju staze. Kada je jaka magla i vidljivost jedva 2 metra, to bi jako pomoglo. Bio u januaru ove godine. Bila magla, ali u centru, na KGB, krstu.. relativno ok. Krenuh na pančić, i do pola je bilo ok, ali goree..prst pred okom ne videh. Da sam znao da je bas tako, ne bih ni krenuo gore. Nisam znao ni gde se nalazim, ne vidim nikakve orijentire, izleteo sa staze, izgubio se..bas sam se namucio da ponovo dodjem do staze i spustim se dole. Mislim da to nije neka skupa investicija, a dosta bi pomogla u tim uslovima!
Nikola (Android)
18.02.2017 | 17:43


Vikendas, ali ja nisam iz vikend naselja, cak nisam ni sa kopaonika smilies/smiley.gif
Sinisa
18.02.2017 | 17:31


@losMI

Mnogo netačnih informacija si napisao, namerno ili slučajno.

Skijalište nije izgrađeno iz subvencija, već investicijom budžetskog novca koji je novac građana, a ne Vlade ili direktora javnog preduzeća.

Skijalište uspešno servisira svoje dugove, odnosno vraća uložen novac i uzete kredite za infrastrukturu, a preko toga svake godine uplaćuje u budžet Srbije dobitak odnosno profit. Za razliku od preduzeća kao AirSerbia, Fiat Srbija, Čelicana, koji svake godine koštaju građane stotine milione evra gubitaka.

Skijalište nije privatno preduzeće, već Javno preduzeće, opet u vlasništvu države, odnosno građana. Javno preduzeće ima za cilj javno dobro. Ako građani i zakon R.Srbije kažu da dete peti osnovne škole jeste dete, onda je bezobrazluk da SS takvom detetu naplaćuje kartu za odrasle.

Kada/ako SS budu privatizovana i prodata nekom privatniku, onda on ne mora nikome od nas da odgovara niti nas sluša. Iako svaki uspešan privatnik uvek sluša klijente. Do tada direktor JP mora da sluša svoje vlasnike i klijente, a to su građani Srbije.

Na kraju ja lično sam prezadovoljan skijalištem ovakvim kakvo jeste, infrastrukturno. Ali to ne znači da treba stati sa ulaganjem, kada se već pravi profit. Ko se u tržišnoj utakmici uspava, taj propadne. Ski lift se ne kupuje u kešu, već na kredit. SS mogu da servisiraju uspešno kredite.

Glavna zamerka je samoubilačka politika prema deci. Ta deca sutra treba da budu odrasli klijenti skijališta, a danas mogu da skijaju samo deca retkih porodica.
Omogućiti skijanje deci je zdravo i humano, a sa biznis strane predstavlja osnovu održivog razvoja.
LosMI
18.02.2017 | 14:46


Vi uporno svake godine trazite odgovore na pitanja na koja niko ne moze da vam da odgovor. Zasto? Pa jednostavno zato sto izgradnja zicara i investicije u skijaliste ne idu iz realnih izvora vec iz subvencija.

Kako moze direktor Skijalista da vam da tacan odgovor na nesto sto on ne moze da izgradi iz realnih izvora? Taman i da da onda bi ga razapeli sledece godine sto nesto nije ispunio. Sa ovom cenovnom politikom Skijalista ne mogu da investiraju ni u sta. Mogu samo da prezivljavaju. Vi bi svi da se snizi cena ski passa da deca skijau dzabe da supruznici skijaju dzabe ma sve da bude dzabe a da se Kopaonik izgradi kao da je Val Dizer. Ako hocete kvalitet ako hocete da turizam bude odrziv to mora da se plati.

Niko ovde od vas nije realan. Daj zicaru ovde daj zicaru onde. Jedva zicara kosta u proseku 5 miliona eura. Da Skijalista uloze citav svoj profit trebalo bi im bar 7-8 godina da izgrade jednu jedinu zicu! Skoro je neko ovde napisao da su se skijasi u Srbiji razmazili i da imaju skroz nerealna ocekivanja.

Dobra stvar je sto Skijalista ovim intervjuima imaju priliku da osluskuju nase potrebe i da kada Vlada odobri neka sredstva ona se uloze na onu stranu na koju skijasi zele.

I za kraj ljudi menjajte skijalista svake godine. Uzelite se Kopaonika. Ako zelite novu zicaru novu stazu ne ocekujte da se napravi 10 zicara nego sarajte po drugim skijalistima pa opet natrag na Kop.

Sinisa
18.02.2017 | 12:16


Kakav nipodaštavački odgovor na pitanje kako SS tretiraju decu i zašto deci naplaćuju kartu kao odraslima.

Niti deca iz Brzeća besplatno skijaju kada ne idu u školu, niti deca iz Srbije imaju povoljnosti. I jednu i drugu decu SS tretira kao odrasle.

Nisu skijaši konzumenti PINK kulture pa da ih ovako potcenjujete. Kopaonik je sjajno skijalište napravljeno od para građana, a ne od para hotelijera koji očigledno vode SS.

Mi građani vlasnici skijalipšta i planine želimo da deca skijaju besplatno na našoj planini i našem skijalištu !



NSalajka
18.02.2017 | 11:22


Ono što je po meni urgentno na Kopu to su Marine vode.Dve odlične staze ali džabe kad nesmeš da se spustiš dole i čekaš red sat vremena.Kako se dignu na tanjir, svi beže na Karaman(i dalje na Gobelju) ili se vraćaju na Mali karaman, bukvalno niko tu ne skija.Kad tu ubace neki četvorosed mogu i da naprave pauzu par godina za nove instalacije ako nemaju para.
ZoranB
18.02.2017 | 11:16


Koji je razlog sto od skijalista pravite divlji zapad?
Koliko ste ski pasova oduzeli kamikazama koje svakodnevno povredjuju i ugrozavaju ostale skijase? I medju onima koji znaju da skijaju ima mnogih koji se izivljavaju.
Redari sem sto se vozikaju,po nekog opomenu,ne rade nista da obezbede red na skijalistu.
Prosle godine sam polomio ruku tako sto me je od pozadi pokupio momak, dva redara na sankama tu prolazili,samo preko ramena pogledase i odose. Ni opomene,kamo li uzimanje ski pasa. U normalnm skijalistima takav vise ne bi mgao ni da udje na skijaliste.
Vikendas
18.02.2017 | 09:39


@Nikola,

Nisi u pravu najblaze receno. Zbog tebe i tebi slicnima i postoje razne podele u ovoj zemlji pa i u ovom slucaju, da li je perspektiva Brzece ili Vikend Naselje. Kakva glupa razmisljanja. Sad bih ja mogao da ti navedem hiljadu razloga protiv Vikend Naselja ali necu jer ja zelim da se razvijaju obe strane planine jer to svima nama moze da koristi. Ali nama koji smo neutralni. Misljenje ti je ograniceno, bez argumenata vec samo verovatno neki inat, lokalna pripadnost i malo ljubomore da ne kazem zlobe. Uzivaj majstore u svom Vikend Naselju i razvijaj ga do mile volje.
Petra
18.02.2017 | 08:29


Ceo intervju je bezvezan...totalno bezvezan, Covek nije nista rekao konkretno sto se vec nije znalo i samo je izbegavao direktne odgovore na konkretna pitanja. Velika zamerka infokopu zato sto nije insistirao na jasnim i glasnim odgovorima. Nema smisla vise da od nas posetioca infokop web strane trazite da postavljamo pitanja direktoru i da on na ta nasa pitanja daje ovakve nikakve odgovore a da infokop uopste za to nije briga. Infokop na ovaj nacin vredja nas redovne posetioce sajta a direktoru i skijalistu izgleda ne sme bas ni malo da se zameri. Malo mi je iskreno sve to bezveze i nema smisla da vise radite intervju sa direktorom na ovaj nacin. Infokopu hvala sto nas ovako postuje.

Sto se direktora tice on je covek izneo sve i nista rekao nije. Klasika. Da li je to nestrucnost, neznanje ili mudar politicko direktorski manir neka svako slobodno proceni. Gadja se nekim milionima kao da su to krompiri. Puno neistine i neproverenih informacija u njegovim odgovorima.
freerider (iOS)
18.02.2017 | 08:26


Jako "tanak" intervju, nisu iz Skijalista Srbije prepoznali znacaj intervjua sa InfoKopom, minus za SS.

Vise novih informacija daju za Vecernje Novosti nego za najpopularniji sajt o Kopaoniku.
goxi
18.02.2017 | 04:51



Postovana, redakcijo info kopa.Intervju je skroz ok .Ali jedno od najvaznijih pitanja ,mislim da niste postavili direktoru.

Kada ce Kopaonik, dobiti dom zdravlja , koji se raditi 7/24 u sezoni. Jer je prisutan veliki broj turista , posebno dece i kada ce taj dom zdravlja, imati stomatologa .A ne da covek, ako ga zaboli zub mora za Rasku .Drugo pitanje je o bezbednosti . Gde je na Kopaoniku ,vatrogasna brigada ako je ima uopste? Svi hoteli su od drveta , ko brine o tome ? Bilo bi lepo od Vas, da i ovakva pitanja postavite direktoru .Pozdrav
Nikola (Android)
17.02.2017 | 22:25


Vidim dosta ljudi se zale odmah sto brzece ovo sto brzece ono, jednostavno gondola ako bude jednog dana bice iz vikend naselja, zato sto je ta strana kopaonika razvijenija i vise ce se razvijati u narednim godinama, prestanite da kukate stalno.
Goxy
17.02.2017 | 21:26


@Srki Ne znamo ni o kakvoj se proceni radi, ni o kojoj vrsti gondole, ni dali se misli na celokupnu revitalizaciju skijalista Bela reka. Pa Krcmar je kostao vise nego gondola na Zlatiboru. Gledas toliko prosto kao da se kupuje hemijska olovka pa nije valjda jedini kriterijum za cenu duzina zicare smilies/smiley.gif
Ela (Android)
17.02.2017 | 21:22


Ne preterujte sa planovima o 6 i 8-sedu na Belim Rekama i 4-sed brzi bi rešio problem. To sigurno nije investicija koja iziskuje mnogo novca. Do sada je to moglo da bude urađeno još mnogoooooo ranije. ZAŠTO SAMO RAŠKA STRANA I VRH DA SE RAZVIJAJU. NEMAM NISTA PROTIV ALI U BRZECU IMA TAKODJE PUNO ZGRADA I OGROMNIH KAPACITETA.
Joca (iOS)
17.02.2017 | 20:28


Koliko vidim gospodin direktor nije govorio kako da se poveca bezbednost, usled ova dva nesrecna dogadjaja.
brzi
17.02.2017 | 20:13


Od 2006. potrošeno oko 75 mi. evra. I od 2004. do 2006. puštena još tri četvoroseda KG, Pančić i Duboka2. Sve u svemu preko 80 mil. evra.
Prihod po sezoni je oko 5 mil. evra. Rashod za plate, održavanje, tabače, rezervne delove, gorivo...
Ne ostane baš nešto po sezoni!
igor Vranje
17.02.2017 | 19:49


Postovani a da li u ovoj zemlji postoji jos neko mesto i jos neka planina ili su to samo Beograd i Kopaonik
@Mile (iOS)
17.02.2017 | 18:53


Dragi Mile, lepo zvuci to kada se kaze da deca iz Raske, Brusa i Leposavica bespltno skijaju. Recenica je tacna, ali to u praksi ozgleda ovako- na osnovu toga sto SS koriste zemljiste, postavljaju stubove za zice i ostalu i frastrukturu na njihovim teritorijama duzni su da to nadokande. Umesto da to plate lepo pomenutim nerazvijenim opstinama, SS na perfidan nacin ponudili resenje besplatnog skijanja dece iz tih opstina. Dakle do 50 dece dnevno sa svake od opstina moze da skija besplatno, ali danima kada NIJE raspust, NIJE vikend, NISU neradni dani(drzavni praznici), sto manje vise znaci NIKADA, jer u danima kada mogu da skijaju drca idu u skolu!!! Onda se direktori skola dovijaju da organizovano vode decu, cime svakako krse zakon i jednom ce i to doci na naplatu... da sumiram, to besplatno skijanje ne znaci da ja iz Raske dovedem svoje dete na salter i kazem dajte nam besplatan ski pass da skijamo, a teta sa osmehom pruzi kartu i kaze uzivajte...

Bilo bi divno da sva deca mogu da skijaju besplatno, a sto bi direktor rekao SS vodi o tome racuna i potrudice se da to ostvari (sarkazam).
Srki (iOS)
17.02.2017 | 18:19


Kaze direktor da je gondola iz Brzeca skupa i da kosta 15 miliona. U isto vreme na Zlatiboru se gradu najduza gondola na svetu duzine 9 km i kosta 13 miliona. I vi mi sad recite da ovde nema posla za tuzilastvo ?
Da li Infokop ima nameru da se pozabavi ovim stvarima i detaljnim poredjenjima zasto jedno kosta skuplje od drugog ? Ili i dalje namerava da bude servis gde ce gradjani gledati kamere sa Kopa i nista vise ?
Mile (iOS)
17.02.2017 | 18:05


Zašto deca iz Raške, Brusa, Brzeća... besplatno skijaju a deca iz Leskovca Nisa, Vranja, Sombora... vec sa navršenih 6 godina plaćaju Ski pass? Da li je to politika jednakosti i popopularizacije skijanja?

Odgovori na većinu pitanja su dati u politickom maniru "SS su svesni problema i trudiće se da reše u narednom periodu".
Pexy nis (iOS)
17.02.2017 | 18:00


Pa nije infokop Olja Beckovic pa da reseta podpitanjima ebg ovo je internet intervju smilies/smiley.gif salu na stranu... svake godine se vrte ista pitanja a odgovor su ako prevedemo na jezik koji mi hocemo da cujemo "nema para". Godinama je ulagano u planinu realno i mnogo vise od normalnog jer je centar bio zaostao i sada svi ocekuju da se to nastavi. Nema vise toga sada je Kop tu da se uložen novac vrati.

Zaboravite nove zicare i kule i gradove sada idu godine kozmetickih ulaganja a mi ipak treba da budemo srecni sto imamo to sto imamo.

Vidim svi bi žičaru ovde žičaru onde kao da se žičare prave od lego kocki smilies/smiley.gif pa godišnji obrt SS je daleko manji od vrednosti jedne žičare a profit je tek jedan delic. Mi smo dobili toliko zicara poslednjih godina da npr. slovenija moze da sanja tako nesto. Kop mora da bude odrziva planina a ne bure bez dna.
S
17.02.2017 | 16:56


Izgleda kao da je intervju radjen emailom... Deluje da odgovore nije davala jedna osoba, tj. da je pisao neko iz službi JP, u ime direktora. Bukvalno gotovo ni na jedno pitanje nije odgovoreno jasno i direktno. Takođe, kada se "intervju" radi emailom, nema mogućnosti za dodatna potpitanja i insistiranje na odgovoru. Na taj način intervju postane "intervju", otaljavanje sa obe strane. Čitalac koji je pozivan na aktivnost (postavljanje pitanja kroz komentare) tako neizostavno ostaje razočaran, i to koliko sa SS, toliko i sa Infokopom. Šteta... može to i mora bolje, ukoliko Infokop zaista želi da ostane mesto informisanja, a ne samo mesto plaćenog PR-a (da ne bude zabune, nije ovaj tekst plaćen PR za SS, ali jeste otaljavanje tradicije za Infokop).
Milan Kosanovic
17.02.2017 | 14:55


Ono sto mene kao skijasa zanima:
1. Kada ce da rese problem toaleta?
2. Kada ce da rese problem neodgovornih osoba koje pesace po stazama, presecaju ih, vuku decu po njima. Ljudi zamislite koliko je malo potrebno da neko izgubi ravnotezu bas u trenutku kada prolazi pored malog deteta i pesece mu nogu sa skijom. Ogradite prostor za setace.
Vidim da ima pomaka sa lopatarima i sa izgradnjom nove staze pored Krcmara - podrzavam.
flex 0
17.02.2017 | 13:41


Infokopu hvala što je sa našim pitanjima dopreo do direktora JP Skijališta Srbije.

Direktoru čestitam na uspšnom NEodgovaranju na pitanje kako je moguće da je dete od 12 godina odrastao čovek. Javno preduzeće nastavlja da negativno diskriminiše decu, naplaćujući im usluge kao odraslima, protivno zakonima R. Srbije, protivno praksi svih evropskih skijališta.


Zašto se deca već od 12 godina smatraju odraslim osobama kroz cenovnu politiku JP "Skijališta Srbije" ?

Naš je cilj i interes da što više dece stane na skije ili bord i upravo zbog toga se trudimo kroz razne načine da omogućimo da ova aktivnost bude što pristupačnija. Pored porodičnih paketa, u kojima je karta za roditelj...BLA BLA BLA...
Praja
17.02.2017 | 12:43


Lepa vest je nova staza na lokaciji Krčmar za sledeću sezonusmilies/smiley.gif
Ali intervju nam nije dao odgovore na sledeća važna pitanja:
1. Nova staza na lokaciji Gvozdac, Lavina, gde već postoji lokacijska dozvola a svima je jasno da je šteta da nov šestosed opslužuje samo dve staze (Gvozdac i Ledenice)?
2. Zamena žica Pančić i Marine vode, gde se stvara najveći čep?
3. Povezivanje Malog Karamana i Gobelje, što bi Kopaoniku dalo novu dimenziju skijanja?
p.s. Odgovori (izgovori) da je nešto u najvećoj zoni zaštite Nacionalnog parka, dok se u centru grade ogromni objekti novopečenih biznismena, su tragikomičnismilies/wink.gif
Milos9
17.02.2017 | 12:33


Na sva bitna pitanja odgovor je razmotricemo to za narednu sezonu.
 1 2 3 4 > 
Napišite komentar (91)
busy